söndag 7 juni 2009

Inspiration till Almas rum

Tyvärr mycket liten bild, klicka på den för att kanske kunna se kommentarerna...

Tanken är att skapa lite av samma stil som bilden från barnvanligt.se i tidigare inlägg nedan!
Ett stort frågetecken är vilket djur jag ska göra väggdekal med tapeten av. Skulle vilja hålla mig till skandinaviska djur och växter men samtidigt är jag svag för elefanter...

Har också en utdragbar 50-tals säng som jag köpt på loppis som ska målas vit el grå så småningom när Alma kan sova utan spjälsäng (utan att hejdlöst kasta sig åt sidan i sömnen...). Hoppas också kunna hitta ett klädskåp och fixa till på Blocket eller loppis, annars blir det tv-skåpet från Ikea som Sara på bebis2008.blogspot.com tipsat om! (se länk nedan)

Det blir ljusgrå väggar, samma som i resten av huset så det kommer krävas färg i detaljerna!!

Bebis2008: Budget eller lyx

1 kommentar:

Sara sa...

hej! åh, ja visst är klädskåp fint i barnrum! Ska lägga ut lite fler bilder på mikas rum snart, i promise. men just nu är jag inne i en virkperiod så jag gör typ inget annat just nu... (förutom att ta hand om lillan då förstås ;)

Färgerna är underbara: vitt, rött och grönt (och rosa) är det som gäller här hemma också jag älskar kombon som blir när man blandar in rött och grönt till rosa. då tycker jag att man kommer ifrån mycket av det pluttinuttiga med färgen.

ang. valet av tapetdjur så röstar jag på giraff :) inte särskilt skandinaviskt dock...eller göra många djur som står på varandras ryggar och göra en mätsticka av det? eller måla ett stort träd med tapet-löv och en tapet-uggla? fjärilar? fåglar? Åh, så kul att få lov till att göra sånt (hyresrätt suger)!