måndag 26 juli 2010

Syskonvagn?

15+2 idag och magen har växt till sig ordentligt sista veckan...

Har börjat fundera på om vi kanske trots allt sannolikt kommer att behöva en syskonvagn i alla fall första året när bebisen kommer. Alma äääälskar sina vagnar och går sällan långa sträckor själv, gissar att detta ev blir ännu "värre" när bebisen ska åka vagn och hon inte får åka vagn. Jag skulle önska att bebisen kan se den som kör när det är dax för sittdelen och tyvärr hittar jag inte många smidiga vagnar som uppfyller det.

Teutonia har ju en syskonvagn precis som Emmaljunga som har svängbara hjul fram och möjlighet att vända sittdelen mot föraren men de känns kanske lite onödigt rejäla och tunga med tanke på att vi räknar med att det ca 1 år vi använder syskonvagn och under den tiden kommer vi använda singelvagnen också med ståbräda för korta turer och när A inte behöver kunna sova middag. Hittade häromdagen denna vagn från Holländska Firstwheels som verkar perfekt för våra behov...

Liggdel och sittdel


Sittdelarna kan vändas framåt eller bakåt, båda åt samma håll eller en åt var håll.
Det är här jag tycker denna vagn har STOR fördel jämfört med andra jag tittat på

Bilder från twinstore24.de

Inga återförsäljare i Sverige för tillfället så det blir i så fall till att beställa från t ex Tyskland men det finns också ett par vagnar på Blocket. Jag pratade också med en mamma idag som haft vagnen och var super nöjd.

1 kommentar:

Sara sa...

Men GRATTIS Sussie!! Vad skoj med en bebis! När är BF?
KRAMAR Sara