onsdag 7 juli 2010

Saft, saft i stora lass

Bild: Allt om Mat, Ulrika Pousette

Nu har det saftats ordentligt hemma hos oss. Idag var jag och Alma ute och plockade fläderblommor i mängd och har nu "kokat" 6l saft som står och drar i kylen. Härrom dagen gjorde jag dessutom en laddning rabarbersaft av den grövsta rabarbern i rabatten. Mycket god!

Annars väntar jag mest in semestern som jag påbörjar fredag eftermiddag, då har jag tänkt ta tag i ett par projekt här hemma och givetvis mest bara njuta av solen och värmen som jag beställt fram till och med september :)

Fina flaskor för sommarens saft kan bl.a hittas på butiken Granit som äntligen kommit till Helsingborg.

Granit: glasflaska med patentkork 500 ml 39:-

Granit: "Mjölkflaska" 1l, 29:-/st

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, jag säger också ÄNTLIGEN!!! Jag tycker Granit har så många fina saker.
Hur går det med trädgården förresten? Har ni några samlade planer på ett helhetsgrepp? Vi väntar resultat från landskapsarkitekten vi anlitat. Hoppas hon kommer med fina bra idéer.