måndag 17 augusti 2009

Dagiskasse och ny vagn



Fick med maken på en tur inom Stoff&Stil igår när vi körde hem ifrån vänner i Beddingestrand efter en härlig helg. Köpte tyg till Almas örngott som hon ska ha på sin kudde på samlingen på förskolan och foder till "dagiskassen" som jag givetvis ville sy inför förskolestarten. Hittade härligt tyg på en nystartad website www.sydrommar.se som fick bli utsidan på kassen. Idag har jag hunnit sy (efter första dagen på jobbet efter semestern) både örngottet och kassen. Kul!

Jakob köpte idag också vår nya extra vagn som ska få följa med på kortare turer och framförallt när vi ska åka till sydostasien i början av nästa år! Himla smidig vagn med fullt liggläge, stor varukorg och som lätt fälls ihop och kan dras på bakhjulen. Har inte så rejält tyg på sufletten men om jag bara orkar så kan man ju sy ett nytt suflett tyg så småningom. En sittdyna ska iaf sys inom kort, funderar på röd/rosa babuska tyg från Stoff&Stil...

Avanti Moving Light

2 kommentarer:

Sara sa...

åh, åh, ÅH!!!!! superfina! ska de ha en egen kudde? hoppas det är så på mikas dagis också, hon kan inte leva utan sin myskudde.... jättefin!

dagiskassen: ska den hänga på dagis... eller hur fungerar en sån? jättefin iaf! inspirerande som alltid _)

Sara sa...

hej! ptja.... ja, i ärlighetens namn så gör jag ju ogärna om förra årets intensiva skol/jobb/mammaår. Men visst är det skönt att ha gjort det, för nu är jag ju faktiskt snart färdig :) Men ja: det var (är) rätt tufft. Mina små andningshål är ju dock att få pyssla. Jobba med händerna och använda kreativiteten (precis som jag gissar att det är för dig!), dessutom sporrar det en enormt att få höra då och då att man är lite duktig ;) Så tack så mycket! Jag å andra sidan är ju enormt imponerad av er som fixar arbete och HUSRENOVERING samtidigt! Herregud! Och det blir ju så fint, det måste ju verkligen kännas som en bragd?